Nya drömmar - nytt kök!

Ja oj oj oj! Nu var det länge sen jag skrev och mycket har hänt sen sist. Jag är helt inne i kökstankar så till den grad att min omgivning snart kan få mig inlagd för besatthet. Jag ska nämligen renovera köket!
Renoveringen påbörjades i tisdags förra veckan och det är redan stor skillnad; allt det gamla har rivits ut, en vägg har rivits och nu i veckan så målas det i hela lägenheten. 
Köket kommer att vara uppbyggt av IKEAs Metodstommar men luckorna specialbeställer jag från Järfälla Lackering så fort stommarna är på plats. Bänkskivan blir av rostfritt stål och beställs från Nordic Tech som hade den överlägset billigaste offerten. Mitt kök ligger nämligen mot trapphuset och har därför en konvex vägg med en del krångliga vinklar.
Köksblandaren kommer från Strand och vitvarorna är Bosch och Siemens.
 
 
Planskissen över köket. Ingenting går att mäta exakt än då en vägg rivs och en annan sätts upp; men mycket mer förvaring och arbetsyta blir det! För att inte tala om diskmaskin och induktionshäll!
 
 
Här har jag klippt ihop ett collage med inspirationsbilder till köket. Det kommer att bli mycket rostfritt i och med den rostfria bänkskivan men detaljerna utgörs utav mässingshandtag/-knoppar.
 

Fortsättning följer!

Kommentera här: