Sideboard i teak

Så efter ett års trånande, blocketletande, auktionsletande och en slarvigt vitmålad skänk senare är denna bejb äntligen min! Hittade den för 1800 på Antik och Begagnat i Brunflo. Underbar möbel men fy satan vilken dålig kundservice A&B har. Har aldrig mött så otrevliga och osamarbetsvilliga människor i hela mitt liv. När jag åkte förbi Brunflo så var ju bilen såklart fullpackad med saker efter en helg i Åre så att ta med sideboarden hem var bara att glömma. Men som tur var har jag halvavlägsna släktingar i närheten som kunde hämta den, packa in den och sedan låta en transportbyrå skicka den till Stockholm för 700 spänn. Så; 2500 gick kalaset på. Betydligt billigare än den exakt likadana jag såg på blocket för 4600 riksdaler häromdagen (den gick på 2 dagar). Nu måste jag bara lösa sladdtrasslet; blir galen!
Jag är så nöjd!
Någon som vet var den är ifrån? Gammal Ikea, kanske?
 
 
Var som ett barn på julafton när jag öppnade paketet!
 
 Fruktskål i metall - IKEA
Ljuslykta - Paradisverkstaden
Glasskål - Hemtex

Kommentera här: